fyfy för mig!

Nu har jag inte skrivit sen i Tisdags.. FÖRLÅT FÖRLÅT! (a) Fyfy jag måste bli bättre jag vet!
Så nu tänkte jag skriva lite kort om Onsdag-Söndag då!;)
Onsdag: Hämtade upp lilla Wilma (3 år) på station då jag skulle vara barnvakt. Och eftersom jag hade skola så fick hon åka med mig till Avesta och vara med hela dagen. Vilket gick jätte bra. Hon är så snäll så! Och på eftermiddagen så tog jag lite kort på henne i studion, tänkte slänga upp några av bilderna i slutet av inlägget ;)
När skoldagen var slut hoppade vi på bussen och åkte tillbaka till Fagersta för att gå till hembygsgården och mata änderna som Wilma så gärna ville. Usch vilka läskiga djur de är egentligen, dom attacker ju oss.. HAHA! Wilma tyckte det var väldigt roligt.. Men de gjorde inte jag så jag styrde barn och vagn hemåt då lille wilmis skulle sova kvar hos mig. Efter en långpromenad hem så var det gott med lite mat. När vi båda var mätta kröp vi ner i soffan och kikade på barbie!♥ Sen busade vi en stund och tog en promenad för att möta Wilmas mamma som skulle lämna lite kläder och sånt så vi kunde ut i snön och leka på Torsdagen. :) När vi kom in igen så somnade Wilma bums! Och jag strax därefter. Så blev en tidig kväll! Skönt.

Torsdag: Runt halv 9 vaknade jag av att Wilma satt i sängen och sjöng och sa " nu är det ljust i rummet Amanda, nu kan vi gå upp." Men morgontrött som jag är sa åt sötnosen att komma och mysa en stund först, och de gjorde hon. Super bra start på dagen!♥  Men efter en stund drog Wilma upp mig ur sängen då hon var hungrig. Så upp och hoppa blev de, gjorde iordning frukost åt oss och så mös vi ner oss i soffan och kikade på barbie igen! Men efter någon timme blev vi rastlösa och vi bestämde oss för att gå till stan för att leka i lekparken där, för jag skulle ändå till biblan. Efter två kalla men väldigt roliga timmar ute kröp vi ner i soffan igen och kollade ännu en gång på barbie! Efter en stund lagade jag lite mat åt oss, sen busade&lekte vi tills Sandra (Wilmas mamma) hämtade henne. När Wilma åt blev det tyst och tråkigt.. Så jag drog igång musik och städade lite. Nån timme senare kom saknade&bästa Jespher! Vi satt bara och pratade ut om allt, vilket kändes väldigt skönt! Sen var han tvungen att åka så vi bestämde oss för att umgås mer på Fredag kväll. Så när han stack så kröp jag ner i sängen och kikade på några entourage avsnitt till jag somnade.
Fredag: Klockan ringde halv 12. För klockan 1 skulle jag vara hemma hos mormor&morfar och käka lunch för mormor fyllt år! Så jag traskade dit och åt kalops och potatis! MUMS! Fick även fruksallad med grädde till efterrätt. När vi käkat kastade jag mig i soffan och mormor i fotöljen och vi började prata en massa gamla minnen osv, alltid lika trevligt. Men runt halv 4 gick jag hem igen för jag behövde plugga en stund och förbereda kycklingröra som Jespher beställt;) 
Runt 6 ramlade Jespher in genom dörren och vi bestämde oss för att äta på en gång och kika på hockeyn! Leksand-Södertälje. Leksand vann!♥ Efter hockeyn satt vi bara och prata och härjade lite som vanligt. Sen vart de dags för han att köra "taxi" så jag dunkade musik en stund sen kröp jag ner i sängen och somnade bums!
Lördag: Vaknade runt 12, gick upp käkade frukost och väntade in saknade frugan som skulle komma och ta slagg1 här! Vi muppade oss hela dagen och funderade vad vi skulle hitta på tills vi tillslut bestämde oss för att dra och kolla in någon fest, men vi vände i dörren.. HAAHHAHA säger jag bara! Vi hade ändå inte tänkt dricka så vi tog oss en promenad med oppeh&dogge sen stack vi hem och kikade på film och somande gott!

Söndag: hade ställt klockan för att komma upp och vara klar runt 2 då Ella och Lena skulle hämtade upp mig för jag och Ella skulle ut och åka skidor på golfbanan! Men efter en timme fick vi nog för spåren va så dåliga.. Så pappa hämtade upp oss och vi kröp ner i soffan och kikade på 112 - på liv och död. Efter nån timme blev vi gal1 hungriga och gick upp och lagade tacos! MUMS! Sen åkte Ella hem och jag kröp ner i soffan och väntade på att Big Brother skulle börja! och nu har det börjat och jag ska fortsätta kolla på de. Jag skriver imorrn igen, PUSS OCH KRAM!



Där är bilderna på Wilma jag lova! puss och god natt! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0